Головна » Статті » Мої статті

Анотація з досвіду моєї роботи

Практика діяльності Балаклійської станції юних натуралістів протягом 30 років та спроби узгодити свою діяльність із новими викликами соціально-економічного життя, що зазнає суттєвих змін, прискорили процес виходу закладу на принципово новий рівень організації його життєдіяльності як цілісного інноваційного організму.

На сьогодні Балаклійська СЮН – це цілісний освітньо-дослідний комплекс, єдиний позашкільний заклад еколого-натуралістичного напряму в Харківській області, на базі якого діє зоопарк, в якому зібрано 35 видів екзотичних птахів, створені дендропарк, теплиця, парники, акваріуми, активно розвиваються природничо-краєзнавчий музей, музей хліба та голодомору. Територія станції юних натуралістів оголошена пам’яткою природи місцевого значення і включена до Державного кадастру природно-заповідного фонду України.

На станції створені належні умови для забезпечення рівного доступу для здобуття якісної позашкільної еколого-натуралістичної освіти, що сприяє реалізації комплексного особистісно-розвивального підходу до освіти молодої людини, доцільному й ефективному впровадженню інноваційних технологій у педагогічний процес і допомагає досягти загальної мети діяльності закладу – виховання конкурентноспроможної молодої людини, компетентної особистості, якій притаманні мобільність, творчість, критичне мислення, здатність брати на себе відповідальність, а головне – готовність до повноцінної самореалізації в суспільній і подальшій професійній діяльності.

Досвід роботи Балаклійської СЮН дає можливість відокремити ключові аспекти діяльності закладу з досягнення зазначеної мети: методологічний, організаційно-методичний, процесуально-результативний, соціально значущий.

Методологічний аспект передбачає:  створення умов для ефективного науково-методичного супроводу дослідно-експериментальної діяльності педагогів станції юних натуралістів, підвищення  рівня їх готовності до сприйняття і реалізації педагогічних інновацій через розробку і впровадження системи фасилітаційної діяльності керівництва закладу  з удосконалення професійної компетентності педагогів.

Науково-методичний аспект полягає: в організаційно-методичному забезпеченні реалізації інноваційної моделі позашкільного освітнього закладу і передбачає як розробку та впровадження авторських, так і обґрунтоване використання наявних у сучасній науково-методичній літературі комплексів інформаційно-методичного забезпечення навчальних курсів, форм колективної та індивідуальної освітньої діяльності.

Процесуально-результативний аспект: відображається в здійсненні освітнього процесу через впровадження інноваційних педагогічних технологій, комунікування та інформаційної мовленнєвої дії, використання інтерактивних методів у навчально-виховному процесі, проведення моніторингу ефективності діяльності закладу з урахуванням даних педагогічної та психологічної діагностики як самої діяльності, так і її суб`єктів (педагогів, вихованців, учнів, слухачів).

Соціально-значущий аспект: діяльності закладу пов`язаний з організованим гуманізуючим впливом на суспільне середовище через презентацію результатів педагогічної діяльності на різних заходах та на шпальтах наукових видань і ЗМІ, відкрите поширення досвіду педагогів СЮН за межами району, області, укорінення в організаційно-закладовій структурі міста і району інституції, яка цілеспрямовано забезпечує гуманістичну соціалізацію дітей різного віку, різного статку, різного рівня академічної успішності.

Новизна досвіду полягає: в розробці системи діяльності позашкільного освітнього закладу на основі впровадження інноваційних здобутків сучасної психолого-педагогічної науки.

Практичне значення досвіду полягає:в розробці й апробації комплексу інформаційно-методичних матеріалів (рекомендацій, довідників, розробок занять, алгоритмів, моніторингу тощо) щодо реалізації інноваційних особистісно-розвивальних технологій в діяльності позашкільних навчальних закладів.

Матеріал досвіду може бути використаний у діяльності позашкільних навчальних закладів, спеціалістами управлінь освіти, педагогами і вихователями середніх освітніх закладів різного спрямування. 

Категорія: Мої статті | Додав: lpurdya (26.01.2016)
Переглядів: 400 | Теги: Балаклія, СЮН, Пурдя Людмила Андріївна, анотація досвіду | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar