Головна » Статті » Мої статті

Педагогічні інновації у діяльності Балаклійської станції юних натуралістів

Проект “Обдаровані діти на 2009-2016 рр.”

Педагогічним колективом Балаклійської станції юних натуралістів ухвалений проект «Обдаровані діти на 2009-2016 рр.», який й впроваджується в життя впродовж всього цього часу.

Актуальність проекту:

    Обдарованість є сукупністю особистісних якостей, що виявляються у взаємодії і єдності, або досконало розвинутою однією із людських якостей (можливостей) здібностей, що вирізняють людину серед інших. Яка якість найбільш притаманна тій чи іншій дитині – це завдання батьків, школи, позашкільних навчальних закладів не лише виявити, а вміло, терпляче допомогти розвинути, навчити працювати над її вдосконаленням. Це з часом і приведе до розуміння дитиною свого природного призначення, розвитку її мислення і злету інтелекту до вищих теоретичних рівнів.

    Виявити талант, обдарованість дитини – це лише початок роботи. Що зробити для того, щоб дитина усвідомила життєве значення для себе власної обдарованості і відповідно ставилася до її саморозвитку? Як спрямувати емоційно-почуттєвий світ дитини на ефективний саморозвиток власної обдарованості?

Всі ці питання постійно стають перед педагогами під час роботи з обдарованими учнями.

 

Мета проекту:

Формування механізмів виявлення, відбору обдарованої молоді СЮН та надання їм соціально-педагогічної підтримки.

 

Завдання проекту:

  • створення системи пошуку, відбору та розвитку інтелектуально розвинутих і творчо обдарованих дітей та підлітків з числа  вихованців СЮН;
  • об’єднання зусиль керівників гуртків, соціально-психологічної служби, адміністрації СЮН та громадськості у роботі з пошуку і підтримки талановитих і обдарованих учнів;
  • розробка системи стимулювання участі вихованців, учнів, слухачів у діяльності секції МАН, інтелектуальних іграх, турнірах, еколого-краєзнавчих акціях, конкурсах;
  • випереджальна підготовка педагогів – позашкільників, керівників гуртків до роботи з обдарованою дитиною;
  •  модернізація матеріально-технічної бази існуючих гуртків та організація діяльності нових, що відповідають потребам розвитку творчо обдарованої молоді;
  • організація соціально-психологічного супроводу розвитку особистості дитини, моніторинг діяльності вихованців;
  • сприяння професійному самовизначенню дитини.

 

Шляхи реалізації:

  1. Вивчити та впроваджувати в практику  діяльності СЮН інноваційниі педагогічні технології з оптимізації, диференціації, індивідуалізація навчання щодо розвитку творчої особистості шляхом створення “Банку інноваційних технологій»; (2009 р.).
  2. Розробки психолого-педагогічної рекомендації педагогів – позашкільників з питань виявлення обдарованих дітей щодо діагностики, анкетування визначення творчих здібностей і спрямування особистості;

(2009-2011 р. р.).

  1. Створити консультаційну психолого-педагогічну службу для батьків з питань виховання і навчання обдарованої дитини (модель “Школа майбутніх батьків”); (2009-2012 р.р.).
  2. Поновлення і розширення зв’язків з вузівськими науковими інститутами з метою залучення наукового потенціалу до роботи з обдарованими дітьми; (2009-2011 р.р.).
  3. Забезпечення участі юних науковців у конкурсах-захистах  науково-дослідницьких робіт учнів членів МАН; (протягом 2009-2016 р.р.).
  4. Залучення дітей-сиріт, дітей з малозабезпечених сімей до роботи гуртків, наукових товариств; (протягом 2009-2016 р.р.).
  5. Запровадження системи матеріального заохочення педагогів СЮН, вихованців, які стали переможцями обласних, Всеукраїнських та міжнародних олімпіад, конкурсів, турнирів; (2009-2016 р.р.).

 

Очікувані результати:

  • створення дієвої системи виявлення , відбору та підтримки обдарованих дітей;
  • створення умов для творчого, інтелектуального, духовного самовдосконалення дітей та стимулювання їх творчої діяльності;
  • формування у дитини умінь і навичок культури введення наукового дослідження;
  • формування соціально-творчої обдарованості, її громадської активності та соціального досвіду;
  • підвищення рівня науково-методичного та інформаційного забезпечення педагогічних працівників, які проводять роботу з обдарованими дітьми;
  • розширення інформаційно-аналітичного банку даних “Творча обдарованість»;
  • задоволення потреб учнів і вихованців у професійному самовизначенні та творчій самореалізації.
  •  використання новаторських концепцій та впровадження нових технологій педагогічного процесу через експериментальні майданчики;
  •  впровадження нетрадиційних форм навчання (ековітальні, агітаційні колективи екологічного тощо);
  •  впровадження в практичну діяльність нетрадиційних, перспективних методів роботи з учнівською молоддю з дослідно-експериментальної роботи у зоопарку, навчально-дослідних ділянках, теплиці;
  •  формування серйозного ставлення до результатів роботи, розвиток трудових вмінь і навичок;
  •   використання як важливого стимулу пізнавальної і творчої активності учнівської молоді через їх участь у Міжнародних, Всеукраїнських, обласних районних конкурсах, акціях, конференціях;
  • забезпечення потреб особистості у творчій самореалізації через розвиток системи пошуку, підтримки юних талантів і обдарувань, з метою формування творчої і наукової еліти, через залучення вихованців до роботи у наукових товариствах, до участі у Всеукраїнському дитячому екологічному конгресі, Всеукраїнському дитячому симпозіумі “Дотик природи”;
  •  проведення моніторингових досліджень стану води, повітря, ґрунтів, вивчення біорізноманіття. Особливе значення в цьому процесі мають навчальні екологічні стежки, комплексні екологічні експедиції, під час яких можна збирати матеріали для підготовки наукових робіт, виконувати завдання вчених;
  •  практичні роботи учнів мають бути обов’язково диференційованими творчими, спонукати вихованців до самостійної навчально-пізнавальної діяльності, до виконання експериментальних робіт;
  •  участь у Всеукраїнських масових заходах, а також екологічні ігри, вікторини, різноманітні конкурси, тематичні вечори тощо, повинні допомогти неформальному спілкуванню керівника із школярами;
  •  застосування інформаційних технологій: нові форми звітності та інформації, систематизування літературні надходження модифікаційні форми навчання, інноваційні структури навчання, мережа Інтернет.

     

Мета: формування практичного розуму цілеспрямованого учня СЮН і передбачає:
— дотримання принципу науковості, системності та принципу зв’язку навчання з життям;
— наукові товариства, очно-заочна біологічна школа як найбільш перспективні напрями підтримки, виявлення таланту, обдарувань, сприяють подальшому розвитку здібностей, формуванню особистості;
— використання інноваційних технологій (лекції-дослідження, лекції-екскурсії, семінари-дискусії, семінари-дослідження, експеримент, моделювання, моніторинг;
— використання активних і інтерактивних методів навчання;
— проведення експедицій, польових практик, моніторингових досліджень;
— стимулювання розпочатої діяльності, що може вплинути на вибір майбутньої професії;
— сприяння засвоєнню і практичному опануванню науковими методами дослідження;
— розробку індивідуальних програм самоосвіти учнів;
— вивчення біології таким чином, щоб забезпечити формування в учнів наукової картини живої природи, дати знання, необхідні для повсякденної діяльності, сприяти засвоєнню норм і правил екологічної етики та створенню свідомої мотивації здорового способу життя;
— використання сучасних інформаційних та телекомунікаційних  технологій, проведення заочних етапів конкурсів, олімпіад;
— забезпечення профільного навчання.

 

/z

Категорія: Мої статті | Додав: lpurdya (27.01.2016)
Переглядів: 642 | Коментарі: 3 | Теги: проект, 2016, Балаклійська СЮН, обдаровані діти, Пурдя Людмила Андріївна | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 3
avatar
1 volkodav1982olena • 10:09, 28.01.2016
Дуже корисний матерiал!!
avatar
2
2 lpurdya • 10:33, 28.01.2016
Маю надію smile
avatar
3 20fedosova50 • 16:17, 28.01.2016
так-так, підтверджую!)
avatar